yildiz.reismee.nl

Voor Marijke

Voor Marijke

Klopt! Het heeft lang geduurd, voordat dit eerste blog van onz zeilseizoen 2015 verscheen. Dit keer lag het niet-zoals vorig jaar- aan technische problemen met de site. Dit keer lag het geheel aan mij.

De eerste weken van ons verblijf op de Yildiz stonden behoorlijk in het teken van onze zieke vriendin Marijke. Terwijl wij langzaam noordwaarts koersten, was er voor haar steeds maar geen verbetering. Wel veel hoop tijdens ons digitaal contact met haar en met haar zus Annelies. Maar toen kwam het verschrikkelijke nieuws dat Marijke haar ziekte niet zou overleven. En uiteindelijk zijn we op 19 mei op haar crematie geweest.

Een prachtig,druk bezet, ontroerend afscheid. Waar zo zichtbaar werd wie Marijke was. Een warm, betrokken en liefdevol mens. Een verbindende schakel tussen mensen en vriendschappen. Een geweldige vriendin, die volop in het leven stond en daar elke dag van genoot.

Dus ergens in de komende weken blog ik weer een reisverslag. Nu nog even niet. Nu halen we samen mooie herinneringen aan haar op en genieten we zoveel mogelijk van de prachtige zee, de mooie kusten en de wind. Want dat zou Marijke ook gedaan hebben.

John

Mooi geschreven Anja,
sterke maar vooral plezier in het ophalen van de herinneringen. Grt John